31 Ağustos 2018 Cuma

İnşaat Sektöründe İnovasyon ve Dönüşümcü Liderliğin Örgüt İklimi Üzerindeki Etkisi

Bu yazı "Understanding the Interplay of Organizational Climate and Leadership in Construction Innovation" adlı "Anita M. M. Liu and Isabelle Y. S. Chan" yazarlı makalenin özetlenmiş halidir. (DOI: 10.1061/ (ASCE) ME.1943- 5479.0000521. © 2017 American Society of Civil Engineers.) 
            Yenilik ve dönüştürücü liderlik bir organizasyon için önemli değerler yaratabilmektedir. Bu çalışma inovasyon ikliminin ve aktarım ikliminin inşaat sektöründeki liderlik ve yenilik arasındaki ilişkiler üzerindeki rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Ankete katılan 500 kişiden (müşteri geliştiricileri, inşaat danışmanları ve Çin'deki müteahhitler) 158 dönüş ile bir anket yapıldı.
            Bir bireyin ihtiyaçları temsil ettiği ve dönüştürdüğü süreçte, değer verici kişinin, değer verilen nesne ile kişiyi ve nesneyi çevreleyen çevre arasındaki bağımlılıklardan etkilenen duyarlı bir değer yargılama sürecine girer. Buna ek olarak, değerin bilişsel rasyonel analizi, eylemlerin seçimini ve öznel değer ile gerçek ortam arasındaki tutarsızlığın uzlaşmasını belirler. Böyle bir karar verme süreci, çevrenin ve nesnenin etkisine maruz kalmış olan bireyin deneyimine ve / veya arzularına dayanmaktadır. Dolayısıyla lider ve örgüt arasında ayrılmaz bir bütün vardır. Çünkü yenilikçi bir liderlik anlayışına sahip olmayan liderlerin örgütleri dönüştürmesi beklenemez.

            Bu araştırmanın anketleri, Çin'deki müşteri geliştiricileri, inşaat danışmanları ve müteahhitlerden oluşan farklı kuruluşlardan 500 kişiye dağıtıldı. Veriler, ankete katılan 158 kişiden (% 31.6 yanıtlama oranı) e-postayla, web tabanlı bir anket sistemi, faks geri dönüşü ve yüz yüze görüşme yoluyla geri gönderildi. Ankete katılanların% 73.4'ü kuruluşlarında 5 yıldan fazla tecrübe sahibiydi.
İnşaat Sektöründe İnovasyon ve Dönüşümcü Liderliğin Örgüt İklimi Üzerindeki Etkisi

6 Temmuz 2018 Cuma

Uluslararası İnşaat Projelerinde Ülke Seçimi

Bu yazı "Quantitative Analysis for Country Classification in the Construction Industry" adlı "Kang-Wook Lee, Ph.D., ; and Seung H. Han, Ph.D., " yazarlı makalenin özetidir. (DOI: 10.1061/(ASCE)ME.1943-5479.0000522. © 2017 American Society of Civil Engineers.)

            Uluslararası inşaat projelerinin performansları ev sahibi ülkenin koşullarına bağlıdır. Ülkelerin sistematik değerlendirmesi için ortaya çıkan bir ilgiye ve ihtiyaca rağmen, mevcut çalışmalar vaka incelemeleri ile sınırlı kalmaktadır. Yurtdışına çıkmak önemli miktarda kaynak gerektirdiğinden, bir şirketin karar verme sürecinde ülke değerlendirme ve seçim süreci önemlidir. Bu makalede inşaat sektöründeki ülkeleri sınıflandırmak için niceliksel bir analiz yapmaktadır. 32 ülke dört farklı faktöre (iş ortamı, pazar fırsatları, proje başarısının olasılığı ve pazar deneyimi) göre sınıflandırmakta ve her ülkenin mevcut durumunu açıklamaktadır.
İnşaat

8 Haziran 2018 Cuma

Türkiye’de Sosyal Politika: İlkeler, Sorunlar Ve Çözüm Önerileri


Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu Aralık 2014 tarihli makalenin özetidir.


            Bu makalede sosyal politikanın tanım ve temel ilkelerini ortaya koymakla beraber Türkiye’de sosyal politika uygulamalarının durumlarını analiz etmiş ve eksik yönlerini göstermiştir. Türkiye’deki sosyal politika sorunlarına çözüm önerileri getirmiştir.

            Makalede sosyal politikanın temel ilkeleri, Türkiye’deki sosyal politika alanı, sosyal harcamalar ve vergi, istihdam ve yoksulluk, Türkiye’de istihdam alanında karşılaşılan sorunlar, yoksulluk ve sosyal yardım, sosyal bakım politikaları, sağlık sistemi, eğitim sistemi, LGBTİ, konut, çevre ve ulaşım konuları işlenmiştir.
Türkiye’de Sosyal Politika: İlkeler, Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

1 Haziran 2018 Cuma

Devlet-i Aliyye - Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar


             Halil İnalcık’ın Devlet-i Aliyye adlı bu eseri Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluş öncesi durumundan başlayarak klasik dönemini siyasal, kurumsal ve toplumsal olarak incelemektedir. Bu incelemeleri mümkün kılan ise zengin Osmanlı arşivi olmuştur. Kitabın ilk bölümü siyasi tarih ağırlıklıdır. İkinci bölümde ise devlet, toplum ve ekonomi incelenmiştir. Beylikten imparatorluğa giden bu süreç sadece siyasal tarih açısından değil toplumsal dinamikler ve iktisadi açıdan da ele alınmıştır. Ayrıca bilinen tarih yazımına önemli karşıt tezler öne sürülmüştür ki en göze çarpanı Osmanlı’nın kuruluş tarihini 1302 olarak kabul etmesidir. Bunun dışında Osmanlı’nın devlet yapısını inceleyerek özellikle yabancı kaynaklardaki çadır devletinden gelme iddiaları çürütmektedir. Kitap 14. Yüzyılın hemen başında Anadolu’da küçük bir Türkmen beyliğinin nasıl olup da zamanının en güçlü imparatorluğu haline geldiği sorusuna cevap aramaktadır.
Devlet-i Aliyye Kitap Özeti

25 Mayıs 2018 Cuma

Bürokratik Teşkilatın Esasları



            Bu yazı Max Weber’in, "Bürokratik Teşkilâtın Esasları: îdeal Bürokrasi Tipinin Tesisi" adlı eserinden özetlenmiştir. 

        Eserde Max Weber ideal bürokratik örgütlenmeyi ele almaktadır. Weber’in öngördüğü bürokratik teşkilat halen geçerliliğini korumaktadır. Memurun iş güvencesi, liyakat, hiyerarşik yapılanma ve hukukilik gibi konulardan bahseden Weber günümüz bürokrasisinin temel ilkelerini belirlemiştir.
            İdari teşkilat kanun ile yetkileri belirlenmiş resmi bir örgüttür. Örgüt sürekli belli bir dönem için değil sürekli olarak kurulmuştur. Bu örgüt hiyerarşik bir yapıdadır. Üstün astı denetleme yetkisi vardır. Memurlar belli kurallar çerçevesinde hareket ederler ve eğitimleri ölçüsündeki kadrolara tayin olurlar. Memurun özel mülkiyet ve yaşantısı ile iş yaşantısı tamamıyla birbirinden ayrılmıştır. Görev icabı kullandıkları devlet kaynaklarına karşı sorumludurlar ve hesap vermek zorunluluğu vardır.  Memur bulunduğu makamın geçiciliğinin farkında olmalıdır. Makam memura bir mülk, unvan gibi verilmez. İş güvencesi gibi konular ise memurun görevini nesnel ve bağımsız olarak yerine getirebilmesi için verilir. Tüm idari işlemlerin yazılı olması esastır.
Bürokratik Teşkilâtın Esasları: ideal Bürokrasi Tipinin Tesisi
       

18 Mayıs 2018 Cuma

Devlet – Üniter Devlet – Federal Devlet


     
            Devlet
            Klasik anlamda devlet, toplamsal düzeni sağlamak için yasalar koyan, güvenlik için silahlı örgüt kuran ve adalet için mahkemeler kuran bir örgütlenmedir.  Devlet tanımı yapılabilmesi için ülke denilen bir toprak parçası, o ülke üzerinde yaşayan halk olmalı ve egemenliğini bağımsız şekilde kullanabilmesi gerekmektedir. Devlet ilk çağlardan itibaren insanların bir arada yaşamasının sonucu olarak bir organizasyon ihtiyacından doğmuştur. Giderek artan iş bölümü ile toplumsal yapılar oluşmuş ve insanların şehir devletlerini kurmasına yol açmıştır. Daha sonra devletler giderek büyümüştür.
            Üniter Devlet
            Ülke üzerinde tek bir merkeziyetçi yapının egemen olduğu devlet biçimidir. Tek bir yasama, tek bir yürütme ve tek bir yargı vardır. Yetkilerin merkezde toplanması merkezi çok güçlü kılarken yerel sorunlara duyarsız ve sorunları çözmede hantal bir yapı oluşturabilir. Bu yüzden yerinden yönetim kavramı ile merkezin bir kısım yetkileri yerel yönetimlere devredilebilir ancak bu yetki devri asla bir federe bir devletin yetki düzeyine ulaşamaz. Özerk yönetimlerin bulunması üniter devlet yapısına zarar vermez.
Devlet – Üniter Devlet – Federal Devlet